Het begin is ook maar een begin...

28 augustus 2015 - Tokyo, Japan

De kop is eraf en wordt het op blog gebied tijd om de spits af te bijten. De reis is officieel begonnen. Na een reis van ongeveer 14 uur (overstap inclu) zijn we brak in Tokio aangekomen. We waren al moe omdat we thuis moeite hadden om alles op tijd in orde te krijgen (en daardoor tot in de vroege uurtjes moesten door werken) en helaas hebben we dat niet tijdens de vlucht kunnen inhalen. Sterker nog, de gemiste uurtjes slaap zijn verdubbeld. Enfin de vlucht was verder goed en we zijn dus aangekomen in het land van de rijzende zon, Japan. Vooraf vreesde ik dat we 'Lost in Translation' zouden raken. We spreken de taal niet en de verwachting was dan ook dat alle informatie op borden in het hiragana en katakana beschreven zouden zijn en dat is voor ons niet te lezen. Maar zowaar wordt alle info ook in het Engels vermeld en de meeste mensen proberen toch ook in het Engels dingen uit te leggen. Op het vliegveld worden we de juiste kant opgestuurd naar de monorail. Op het volgende treinstation blijkt onze sprinter trein niet te rijden door een kapotte bovenleiding en worden we door een jonge Japanse getrakteerd op uitleg waarom de trein niet rijdt. Ze legt hoe we met een andere trein toch naar onze eindbestemming kunnen komen (blijkt geen goede optie te zijn met 2 zwaarbepakte rugzakken, 4 handbagage, een buggy in een overvolle trein). Een stationsmedewerker wijst ons naar de taxiplaatsen, in het Engels. Onderweg, in de taxi, zijn Lies en Hilde begonnen met het inhalen van slaap. Ik daarentegen niet (op een enkele gummi-nek moment na); een van ons moet tenslotte wakker blijven.

Bij de Ryokan aangekomen worden we hartelijk ontvangen. Het Japanse personeel lachtten ons tegemoet en haalden ons in het Engels binnen maar wel met een een Japans accent. We krijgen thee en daarbij zoete aardappel met een paars kleurtje. De kamer is voor ons een positieve verrassing en we gaan daarna eerst even slapen want we hebben het echt even nodig.

Rond een uur of acht staan we op en gaan even de buurt verkennen, eten en drinken wat om dan weer terug te gaan naar de Ryokan en te gaan slapen. Morgen is het weer vroeg dag want om 8:00 kunnen we als laatste tijd ons ontbijt krijgen, wel op onze kamer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Trees:
    28 augustus 2015
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen!
    Slaap lekker,
    groetjes Trees
  2. Tijn, Anne &:Thomas:
    28 augustus 2015
    Heej lieverds,
    Het is nu al leuk jullie reisverslag te lezen! Wat een reis zeg! En dus net zoals de NS is het daar dus niet veel beter ;-)
    Hopelijk slapen jullie snel een beetje bij... zodat jullie echt kunnen gaan genieten!
    Zorg goed voor elkaar en pas goed op elkaar! Enjoy! Het is jullie van harte gegund!
    Dikke knuff
    Martijn, Annemarie en Thomas
  3. Colinda:
    29 augustus 2015
    Leuk om te lezen! Wat een rit zeg!!! heel veel plezier!!! X Colinda
  4. Joke scheij:
    2 september 2015
    Hartstikke leuk dat ik jullie kan volgen op deze unieke reis. xx