Van Tokyo naar kamakura

30 augustus 2015 - Kamakura, Japan

We hebben een paar dagen in Tokio doorgebracht. Wat een bijzondere stad, niet echt mooi naar mijn smaak maar wel imposant. De eerste avond dat we het treinstation uit liepen naar het centrum was wel even een moment. Het was al donker en dan al die neonreclames, echt helemaal vol. Ze bewegen ook bijna allemaal en dan op een levensgroot videoscherm worden er video's met geluid afgespeeld van Japanse boybands. Je hoort ook hier en daar van die kermisgeluiden als je een speelhal voorbijloopt. Er lopen een soort propers rond die proberen je ergens naar binnen te trekken. Het is overal druk! Maar je voelt je wel veilig in de stad, de mensen zijn rustig en ontspannen. Ze maken zich niet zo druk, tenminste dat lijkt zo! Ze zijn ook behulpzaam, vriendelijk en beleefd. Heel veel borden zijn ook in het Engels aangegeven, de mensen spreken ook vaak wel iets van Engels en ook in de restaurants is het vaak inzet Engels erbij geschreven. Dus ondanks een andere taal en schrift waar we geen bal van begrijpen kunnen we ons redden.

Naast dat we in de drukke stad Tokio hebben rond gelopen, gegeten en gedronken hebben, zijn we ook nog naar het park Shinjukugyoen gegaan waar twee theehuizen hebben bekeken en een wandeling hebben gemaakt in deze oase van rust midden in de stad.

Onze laatste dag in Tokio Hebben we voornamelijk uitgerust. ' s Avonds is Alex nog uitgeweest met een oude klasgenoot die hem mee heeft genomen naar een echt sushi restaurant met lopende band en een echte yakitori bar. Als afsluiter naar een hardrock tent, Bauhaus, in de wijk Rappongi Hills.

De dag erna vroeg op, wat voor Alex wel moeilijk was, maar we moesten vroeg uitchecken. Met volle bepakking en als extra bagage een kater gingen we met de trein naar Kamakura. Eind van de middag kwamen we aan en hebben we eerst weer even geslapen, boodschappen gedaan en daarna opzoek naar een eettentje. We hebben weer heerlijk gegeten bij een aantal oude Japanse vrouwtjes. Daarna weer terug naar de kamer, heerlijk slapen en morgen sightseeing in Kamakura..

1. Nancy:
    1 september 2015
    Leuk om jullie verhalen te lezen, bijzondere reis om met jullie gezin te maken.

Geniet met en van elkaar, kijk uit naar het volgende verslag

Liefs
  2. Evita:
    1 september 2015
    Superleuk om jullie zo te kunnen blijven volgen!! Op deze manier reis ik een beetje met jullie mee :). Ik ben zo benieuwd hoe Hilde het allemaal vindt! Heeeeel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende avonturen en verhalen.