Jimbaran dinner!

23 september 2015 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

Voor Jimbaran Bay was ons een villa met zwembad beloofd dat 2 minuten van een van de mooiste stranden van Bali verwijderd was (booking.com). Dat klopte ook!  Er was meer.....een schitterende zonsondergang bij een heerlijk diner. De zonsondergang van de eerste avond hebben me meteen maar meegepikt.

Nadat we waren aangekomen en ingecheckt hadden, zijn we met z'n vieren op pad gegaan om te kijken naar het mooie witte strand. En het klopte. Het was 2 minuten lopen maar wel 2 minuten lopen langs kleine open veldjes waarbij de lokale bevolking en masse zijn vuilnis storten. De geur was niet van de lucht. Een klein gedeelte van die 2 minuten moest je dus kokhalzend lopen of je neus dicht houden.

Nee, het was geen gezellige buurt waarin wij vertoefden maar we hadden wel een mooi wit strand op 2 minuten loopafstand met een mooie zonsondergang...en daar waren we nog steeds blij mee. Dus de volgende dag zijn we weer naar het strand gegaan. Ditmaal om de hele dag te zonnen en te zwemmen. Het zonnen lukte de volgende dag wel. We hebben een stukje gewandeld en zijn uiteindelijk een paar strandbedden tegengekomen. Het voordeel van het strand van Jimbaran is dat er geen opdringerige beddenverhuurders, masseuses en sarong verkopers rondlopen zoals bij Seminyak. In dat opzicht is het heerlijk vertoeven. Het zwemmen ging niet echt lukken. De stroming was sterk en de golfslag hoog/groot. We konden met Hilde alleen met de voetjes in het water en de rest durfde eigenlijk ook niet veel verder. De golven braken zo dicht en hoog bij het strand.

Bij de lunch werd duidelijk dat de eettentjes het liefst hele dure ge'BBQde vis en zeevruchten aan je willen slijten. Ze geven in de eerste instantie een menukaart met seafoodmenu's. Als je alleen iets kleins wilt eten dan moet je vragen naar een andere kaart alvorens men een kaart tevoorschijn haalt met daarop saté, pasta, broodjes etc.. Het niveau van service daalt evenredig met de prijs.... Hoe minder je besteed hoe minder service. Veel van deze strandtenten hadden ook alleen seafood en daar staat Jimbaran ook om bekend. Dat is het Jimbaran dinner!

Nicole was na drie dagen toch wel erg benieuwd of er nog iets van een centrum was en wilde op ontdekkingstocht. We hebben ons laten afzetten door een taxi bij het drukke, deel van Jimbaran Bay, daar waar de grote hotels en resorts zitten want een ander centrum is er niet. Hier ook voornamelijk seafood strandtenten maar we hebben daar ook een hele leuke strandtent gevonden war we heerlijk hebben gegeten en gedronken, ook de vierde, de laatste avond (voor Nicole de laatste avond in Bali). hebben we het hier leuk gehad. De volgende ochtend hebben we Nicole afgezet op het vliegveld en zijn wij naar Ubud gereden.