Wie Ubudt, doet goed.

24 september 2015 - Ubud, Indonesië

We zijn in de morgen begonnen met inpakken, daarna nog een dagje strand op Jimbaran en in de middag vertrokken nadat we Nicole op het vliegveld hebben afgezet. Naar Ubud, we hebben er zin in, naar het mooie binnenland, rijstvelden, tempels, nieuwe belevenissen.

Naarmate we meer in de buurt van Ubud komen zien we meer natuur en wat rijstvelden. De dorpen voor Ubud hebben grote werkplaatsen met beelden, eerst een dorp met stenen beelden, een dorp verder met veel houtsnijwerk en daarna komen we op een weg waar allerlei kunstwerken (schilderijen) uitgestald staan. Zijn dit de kunstenaars van Ubud, waar je veel over hoort? Het ziet er wel commercieel uit! Maar een leuke weg om de stad binnen te rijden. We hebben van Nicole een logeeradres gekregen in Ubud, Kartika Shop & Bungalows, op de Monkey Forest Road. Een familie heeft 4 bungalows in een mooie tuin met zwembad, een oase van rust achter een drukke straat in het centrum. We komen aan tegen dinnertijd en we worden hartelijk verwelkomt door Dewa, die ons al staat op te wachten langs de straat en brengt een deel van de bagage naar het huisje. Er liggen overal bloemen, op bed, bij de wastafel enz. Echt heel lief en romantisch. We hebben de spullen neergezet, hebben een duik genomen in het zwembad en zijn vrij snel opzoek gegaan naar een restaurant waar we spaghetti konden krijgen want daar had Hilde wel trek in. Het is gezellig druk in de straat en we lopen over de stoep die steeds omhoog en laag gaat naar het restaurant. In het restaurant is het nog niet druk omdat er meestal wat later gegeten wordt, het is wel een mooi restaurant, met een grote langwerpige vijver die over de gehele lengte van het restaurant uitstrekt met heel veel vissen erin en ook een klein bruggetje tussen het voor- en achtergedeelte van het restaurant, Hilde vond het heel mooi. Ja, ze zijn hier goed in mooie kleine paradijsjes te maken, waar de toerist zich kan laten verwennen. Na het eten weer naar ons huisje in onze oase van rust en heerlijk slapen!

Heerlijk wakker worden was het ook zeker toen Dewa met het ontbijt aankwam lopen. We hadden van Nicole al gehoord over het heerlijke ontbijt en Lies had bij aankomst er melding van gemaakt dat we ons erop verheugden: green banana pancakes met vers geraspte kokos en honing siroop! Er is een YouTube filmpje te zien waarop de eigenaresse deze pancakes maakt.

Tegen elven konden we verhuizen naar een grotere bungalow. De rest van de dag hebben we eigenlijk niet veel gedaan. Een duik in het zwembad, een wandeling door de straat en een plan bedenken voor wat we de komende dagen wilden doen en zien tijdens ons verblijf in Ubud. Voor het avondeten een keertje Spaanse tapas gegeten bij Barcelona. De eigenaar vroeg of Hilde wilde kleuren. Dat was een goed idee. Even later kwam de beste man aangelopen met een krijtbord (waar nog geen twee minuten eerder de dagspecialteiten opstonden) en een bakje vol gekleurde krijtjes. Het eerste wat hij voor Hilde tekende was een hartje waarop Hilde met haar krijtje er dwars doorheen tekende. Het eten was overigens lekker! Ubud heeft een hele fijne, relaxte sfeer. De mensen zijn heel aardig en Hilde wordt weer veel aangesproken, ze zwaait wat af naar iedereen. Ze lijkt de lijkt de koningin wel!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Miep zijlmans:
    7 oktober 2015
    Wat een mooie verhalen zo leuk om te lezen en wat leuk dat hilde het ook zo naar de zin heeft heel veel plezier en zeker genieten.
  2. Raphael, Jasmijn en Mandy:
    7 oktober 2015
    Het is onzettend leuk dat we jullie reis op deze manier mogen volgen. Geweldig dat Hilde zo aan het genieten is!
  3. Sacha:
    7 oktober 2015
    Weer een leuk verhaal wat jullie voor moois meemaken...hier is ook alles goed:)
  4. Hans grasman:
    7 oktober 2015
    Vind het leuk om jullie zo te volgen. Heel goed beschreven !
    Misschien wat meer photos dan krijgen we allemaal een goed idee.
    Of gaan jullie er een hele album van maken ?
  5. Joke scheij:
    8 oktober 2015
    leuk jullie verhalen en dat Hilde er ook zo van geniet.
  6. Alex, Lies, Hilde:
    8 oktober 2015
    Leuk om alle reacties te lezen. Doet ons goed! Er komen mer foto's aan.
  7. Joop en Tineke:
    8 oktober 2015
    Begin een beetje jaloers te worden nu ik zie en lees hoe leuk jullie het hebben en wat voor moois/leuks jullie allemaal zien.

Groetjes Tineke
  8. Colinda:
    12 oktober 2015
    Wow wat leuk dat jullie in Ubud zijn, mooi is het daar he!? nou geniet er maar van! leuk dat Hilde het ook zo naar haar zin heeft!