Osaka

14 september 2015 - Osaka, Japan

Osaka, onze laatste stad in het land van de rijzende zon.

Voordat we Japan uit zouden gaan leek het ons een goed idee als de pony van Hilde geknipt zou worden, Hilde gaf  aan dat ze dat wel wilde. Bij aankomst in Osaka zagen we gelijk twee kappers en hadden we het er even over. Nou Hilde wilde meteen, wild enthousiast, wij nog even afremmen want we wilde eerst onze bagage achter laten in het hotel. We waren iets te vroeg en konden niet meteen inchecken, precies een half uurtje tijd voor de kapper. Dus zo gezegd, zo gedaan! Na een kapper en een bakkie koffie verder, ingecheckt.

Daarna zijn we vertrokken naar de wijk Dotonbori. Dotonbori is het beroemde toeristische gebied met een bruisend nachtleven. De neonlichten komen je tegemoet. En ook mechanisch bewegende krabben en een grote draak hangen aan gevels. Er zijn ontzettend veel eettentjes en ook staan er allerlei eetstalletjes buiten. Er zijn heel veel jonge mensen op straat allemaal op zoek naar een leuk nachtelijk avontuur. Wij zijn begonnen met yakitori en hebben het verder bij pasta en koffie gehouden.

De dag erna zijn we rustig begonnen, uitgeslapen, lekker gehangen op de hotelkamer en wat verhalen geschreven. 's Middags zijn we naar het Osaka Castle park gegaan. Het was er lekker druk en levendig. Veel sporters, wandelaars, mensen die muziek aan het spelen zijn, een grote speeltuin, een muziekfestival, een Japanse cultuurfestival en allerlei mensen die met elkaar aan het genieten waren.

Dag 3 in Osaka. De afgelopen twee en half week hebben we veel gereisd en veel gezien. Het tempo lag erg hoog daarom hebben we sinds we in Osaka zijn aangekomen het rustiger aangedaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke scheij:
    14 september 2015
    wat hebben jullie al veel gedaan, hartstikke leuk de foto's en dat Hilde het zo goed doet.